Kom godt i gang med løbetræningen efter en skade

partner oa forbruger guide 19 05 2021Det er aldrig helt let at komme i gang igen efter skade. Det kan være, at den skade, du har fået, stadig kan mærkes, når du træner. Det kan også sagtens være, at der er en mental blokade i at skulle i gang igen og potentielt risikere at udvikle samme skade igen.

 

Når du så skal i gang med din løbetræning igen, så er det altså også vigtigt, at du kommer godt og fornuftigt i gang.

Start roligt ud

Selvom du måske ikke længere mærker din skade, så er det alligevel vigtigt, at du er forsigtig, og at du starter roligt ud. Der kan nemlig stadig være noget, som ikke er helt helet. Det skulle du nødigt gå ind og påvirke. Du kan nemlig risikere at forværre det hele.

Du skal altså have tålmodighed og være indstillet på, at det kan tage tid at komme i gang igen.

Husk at lytte til din krop og tage pauser, når du har behov for det. I det lange løb vil det nemlig betyde mere, at du starter stille ud.

Overvej at starte på et løbebånd

Du kan også overveje at starte med at løbe på et løbebånd, inden du igen bevæger dig ud på dine sædvanlige løberuter. Et løbebånd giver nemlig et mere jævnt og blidt underlag at løbe på end ude i naturen. Det kan betyde meget.

Se på denne løbebånd test, hvis du vil finde det bedste løbebånd for dig at bruge.

Skulle du måske have nye sko?

Som løber ved du sikkert allerede, at dine løbesko spiller en meget vigtig rolle. De kan også have betydning for, om du vil udvikle skader, og så er det måske oplagt at spørge dig selv, om det eventuelt er gået hen og blevet tid til at få et nyt og bedre par løbesko.

ØRESTAD AVIS | C/O BYDELSAVISERNE | ARNE JACOBSENS ALLE 15,1. | DK 2301 ØRESTAD |
TEL: +45 31 15 30 40 | MAIL: info(at)oravis.dk