• Nishandan Ganesalingam (K), medlem af Børne- og Ungdomsudvalget
  • Debat

Et godt budgetforlig for børnenes Ørestad

nishandan ganesalingamDet Konservative Folkeparti havde tre ønsker til de nyligt overståede budgetforhandlinger for så vidt angår Ørestad. Vi ville have en løsning på skoledistrikts-problemet, vi ville have billigere parkering og vi ville gerne have en svømmehal i Ørestad

Derfor er vi også rigtig glade for, at delingen af Ørestad Skoles skoledistrikt tværs gennem Byparken endegyldigt er lagt i graven. I stedet er budgetparterne blevet enige om at finde en løsning, hvor Ørestads børn går i skole i Ørestad. Som medlem af Børne- og Ungdomsudvalget ser jeg meget frem til dette arbejde og vil arbejde for at beboerne i Ørestad bliver inddraget i processen.

Billigere parkering i Ørestad blev det desværre ikke til - heller ikke i denne omgang. Det Konservative Folkeparti havde foreslået, at budgetparterne indgår en hensigtserklæring om at arbejde for at udligne forskellen i prisen på parkering i de nye bydele til et niveau som i resten af kommunen. Dette var der desværre ikke nok opbakning til.

Som beboer og far til to små børn i Ørestad og med så mange børnefamilier her i bydelen, kan jeg virkelig forestille mig, hvilken glæde vi kunne have af en svømmehal her i Ørestad. Derfor tog jeg initiativ til, at vi skal få en svømmehal her i bydelen, og jeg er meget taknemmelig og tilfreds med, at de øvrige partier bakkede op om i første omgang at forberede en svømmehal i Ørestad.

Alt i alt er det en god budgetaftale for København og Ørestad.

DEBAT:

Mere debat:

ØRESTAD AVIS | C/O BYDELSAVISERNE | ARNE JACOBSENS ALLE 15,1. | DK 2301 ØRESTAD |
TEL: +45 31 15 30 40 | MAIL: info(at)oravis.dk