lørdag 4 juli 2020

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Det skal være lettere at bade i havnen til sommer

mette annelie rasmussen 2019Når solen skinner, vil vi alle gerne ud af lejlighederne. Have noget frisk luft og gerne en dukkert. Mange københavnere har aflyst turen sydpå i sommerferien på grund af Covid 19-krisen og kommer i stedet til at være i København over sommeren.

Samtidig må vi nok også regne med, at vi skal holde afstand til hinanden i en rum tid endnu. 

Derfor mener jeg, at vi skal give københavnerne bedre mulighed for en god sommer i byen. Jeg har derfor foreslået, at vi skal åbne midlertidige badezoner mange steder i havnen henover sommeren. Vi skal give københavnerne kortere til en dukkert i havnen under sikre forhold. 

Forbud og zoneinddelinger, som vi har set på Islands Brygge, kan blive nødvendige for tiden, når mange mennesker samles i det gode vejr. Men jeg vil nu hellere gå den anden vej og give mere plads, så københavnere og gæster kan udfolde sig og få en dukkert i havnen, samtidig med at vi kan overholde sundhedsmyndighedernes retningslinjer. 

Sikkerheden skal selvfølgelig være i orden, og med behov for afspærringer, opsyn og test af vandkvalitet er det ikke gratis. Vi har derfor opfordret vores politiske kolleger i de andre partier på rådhuset til at være med til at finde pengene nu, så der kan stå flere badezoner klar til sommer. 

Kultur:

Godt liv:

København:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme

DEBAT: