fredag 15 november 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Skal vi sammen gøre noget ved parkeringsudfordringerne i Ørestad Syd?

susanne ingstrup meedomEr du ligesom mig træt af det stigende antal biler, der blot parkerer, som de har lyst til, blandt andet her ved Lille Arena lørdag aften, hvor den hvide bil ovenikøbet holder så dårligt, at hverken cyklister eller gående med barnevogn kan komme forbi?

Til dig, der er bilist, kan jeg oplyse, at det blå skilt viser en lege-opholdszone. Her må ikke parkeres. Pladsen er tiltænkt som vendeplads, hvilket er helt umuligt som i dag, hvor der pt. holder 13 biler parkeret.

Der findes store, udmærkede p-huse til alle biler for enden af vejen. Og ja det koster godt nok 1.000 kr. om måneden at parkere, men det gælder altså for alle.

Og nej du kan ikke tro, at svellerne i belægningen viser, at man må parkere, for de er af varierende størrelse - og hvis du alligevel troede det, så ved du det nu.

Jeg har kontaktet grundejerforeningen og ved også godt, at de er i dialog med kommunen, men det kan tage sin tid.

Man kan downloade app´en Giv et praj - og sende besked til kommunen om ulovlig parkering. Det vil jeg opfordre jer til at gøre.

Jeg ved også, at der er andre steder i området, hvor de trafikale forhold er uhensigtmæssige, så skal vi sammen løse problemerne?

Har du lyst til sammen med mig at forsøge at ændre uhensigtmæssighederne ved parkering og trafikale forhold i området, så skriv en pb til mig. Så stabler jeg et møde på benene indenfor den næste måneds tid.

Ørestad skal selvfølgelig fortsat være et dejligt sted for både bilister, cyklister og gående, så udgangspunktet er konstruktiv dialog.

Kultur:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme