mandag 20 maj 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Movia: Information skal passe til den virkelighed bustrafikken afvikles i

kommunikationsdirektør camilla struckmann moviaI et indlæg i avisen spørges der til Movias beslutning om at sætte rutebeskrivelser og tidsintervaller op på stoppestederne

• I Movia oplever vi, at køreplanerne kan blive ændret mere og mere. Det kan f.eks. være at vejarbejde eller en event i byen betyder, at trafikken skal afvikles på en anden måde. Sidste år blev der ændret 4.000 gange. Men kun hver 10. gang kunne vi nå ud og ændre den trykte information på stoppestedet, hvilket gør informationen misvisende. Den situation har vi i Movia været kede af. Vi ved fra mange kundeundersøgelser i Din Offentlige Transport, at trafikinformation man kan stole på er vigtigt for kunderne, så man ikke oplever at spejde efter en bus, der ikke kommer.
I Movia vil vi gerne give information, som kan holde til den virkelighed, vi afvikler trafikken i, og det kan vi kun, hvis den information vi giver på tryk er af mere generel karakter, mens de meget præcise afgangstider gives digitalt. Flere kunder har peget på, at information om bussens rute og hvor tit bussen kører hen over døgnet og ugen kunne være en god løsning. Og da bussens tidsintervaller kun ændrer sig med nogle års mellemrum, er vi enige med kunderne i, at det er et godt supplement til den digitale information. Den nye linjetavle vil rumme en guide til, hvordan man bruger vores sms 1250-service. Denne information er skrevet med større skrift end de tidligere trykte køreplaner og den information, som hænger på stoppestedet i dag.
Arbejdet med at sætte den nye stoppestedsinformation med ruteplaner og tidsintervaller starter efter påske og afsluttes inden starten af sommerferien. Vi starter ved de stoppesteder, hvor der ikke findes digitale informationsskærme. De printede køreplaner er som tidligere lovet på vej ud i busserne.
Med venlig hilsen Kommunikationsdirektør Camilla Struckmann Movia

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme