lørdag 4 juli 2020

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Vi mangler en svømmehal i Ørestad

lise_thorsenVand er noget, de fleste kan lide. Og der er næppe noget, der kan samle alle generationer, som muligheden for en svømmetur

Jeg synes, Ørestad mangler en svømmehal. Vi har Plug´n play , og både fodboldbaner og en skøjtehal er på vej. Det er fint.

Men vi har ingen steder, hvor børnene kan pjaske rundt for sjov og lære at svømme for alvor. Eller hvor de voksne kan svømme sammen med ungerne, tage nogle hurtige baner alene, gå en tur i sauna osv.

Ørestad er den del af København, hvor børnetallet vokser aller hurtigst, og derfor får vi også en ny skole i Ørestad Syd. Skolen er udnævnt til at skulle være en af byens profilskoler – dvs. en skole der lægger speciel vægt på bestemte fag. Ørestad Syds skoles profil bliver idræt. Derfor mener jeg, det må være oplagt at bygge en svømmehal enten på eller i nærheden af skolen. En sådan svømmehal kunne bruges af eleverne i skoletiden, og af alle andre uden for skoletiden.

Jeg har derfor bedt Teknik- og Miljøforvaltningen udarbejde et forslag, som jeg vil tage med til de kommende budgetforhandlinger.

Kultur:

Godt liv:

København:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme

DEBAT: